« Bara mat och promenad | Huvudsidan | Bokslut december 2007 »

3 januari 2008

Paradise Beach

Thailand, Phuket Patong 3 januari 2008

Oj, vad tiden går fort - nu har vi mindre än en vecka kvar innan hemresa...

Efter frukosten, som var lika himmelsk som alla andra morgnar, så bänkade vi oss vid poolen. Eftersom jag inte joggade på stranden i dag så körde jag en halvtimmes simpass så det i alla fall blev något ;-)

Vi hade några timmars god avkoppling med läsning och slappande i varsin solstol och när vi tröttnat på poolen så gav vi oss i väg på en moppetur...
På vägen fick vi som alltid en del upplevelser...

Och så här går det minsann om man parkerar moppen där det är förbjudet - den blir låst genom bakhjulet med en kedja och en böteslapp på sadeln...

I dag blev målet för vår tur en strand vid namn Paradise Beach. Det var en hiskelig väg dit fast det är det å andra sidan vart man än åker här. Jag blev nog lite besviken när vi väl kom fram - jag hade nog förväntat mig något mer...

Men å andra sidan fanns det både berg, strand och vatten...

5_paradisbeach3.jpg 5_paradisebeach2.jpg

Och där det inte var sand låg det koraller...

Å ena sidan såg vi över till Patong...

Å andra var det skog...

Vart man än vill åka från Patong så är det antingen uppförsbackar så man tror man ska hamna i himlen när man väl kommer upp eller så är det nerför så man är helt övertygad om att helvetet väntar därnere...

Men det gäller bara att ta det lugnt och inte bli stressad av övrig trafik vilket inte alltid är så lätt ;-) Vi får ständigt köra om TukTukarna i uppförsbackarna eftersom våra fordon går snabbare uppför, för att inte tappa farten så man blir ståendes.

När vi kom hem från dagens mopedtur blev det stranden och ett underbart dopp. Havet är riktigt, riktigt salt så man bli lika förvånad varje gång man råkar få in vatten i munnen ;-)
Innan det var dags för kvällens middag ville Woffegubben slappa med sin bok en stund och jag satt på balkongen och njöt till fullo. Det är så mycket fågelkvitter ute från hotellträdgården så man får nästan ont i öronen ;-) Förmodar att dom trivs gott i all växtlighet.

På kvällens restaurang fick vi sällskap av en liten hungrig men dock så artig kisse...

Jag smög ner några bitar kyckling till den lilla när ingen så något. När jag till sist stoppade pekfingret i den kvarvarande såsen på tallriken och stack ner till henne så fattade hon först inte att hon skulle slicka av såsen på fingret, Hon försökte i stället ta mitt finger i munnen. Men skam den som ger sig - till slut fick jag henne att slicka av den goda såsen ;-)

Efter maten tog vi en liten promenad och då mötte vi en törstig stackare...

Och inne på Seven Eleven hittade jag en annan kelsjuk liten varelse...

Skrivet av Angela Müller den 3 januari 2008 16:03

Kommentarer

Ja, dessa backar är ju helt otroliga! Både uppförs och nerförs. Jag var livrädd ibland när vi åkte i Tuk-tukarna, och även i bussarna. Det var ju otroligt brant på vissa ställen, och när sen chaufförerna skulle växla ner mitt i uppförsbackarna så trodde man ju att man skulle börja rulla bakåt istället. Och alla kör ju som idioter! ;-D

Skrivet av: Bim den 3 januari 2008 17:15

Bim> Japp, inklusive jag ;-) *Kram*

Skrivet av: Angela den 3 januari 2008 17:27

Gud vad härligt det ser ut! Idag har det snöat och varit svinkallt i Malmö så jag längtar mer än nånsin till vår resa!

Skrivet av: steffanie den 3 januari 2008 18:06

Vilka söta kissekatter! Den på den nedersta bilden har samma färgställning som Kattis, fast hon är ju långhårig :-) Ha det gott! *kram*

Skrivet av: Snurran den 3 januari 2008 21:56

Steffanie> Ja, längta på du - det är det väl värt ;-) *Kram*

Skrivet av: Angela den 4 januari 2008 03:29

Snurran> Det vore väl en syn att få se där hemma med hundar och katter inne i affärer och liggnades på restauranggolven ;-) *Kram*

Skrivet av: Angela den 4 januari 2008 03:30

Vad många söta katter ni träffat på! :-)

Skrivet av: Ann-Louise den12 januari 2008 20:34

Ann-Louise> Dom är verkligen söta i alla varianter och färger. Lite skygga men går att övertala till lite kli under hakan om man har tur och närmar sig försiktigt ;-)